вівторок, 11 червня 2024 р.

Казкове літо з книгою


Сьогодні до бібліотеки с.Глибочок завітав в гості літній загін "Веселка" на вікторину "Казкове літо з книгою"де ніші кмітливі читачі швиденько зібрали  прислів'я .Згадали всі уривки казок , а також швиденько відгадали всі казки які були зображені на розмаьовках  із задоволенням їх розмалювали .



Книга – ключ до розвитку дитини!


У читанні є неоціненна користь, про яку ми часто забуваємо. Вона не тільки служить містком до нових світів, які насичені пригодами і чудесами, книга бере активну участь у розвитку дитини. Коли дитині читають, або вона читає самостійно:



– вчиться аналізувати, мислити, творчо сприймати прочитане;


– розвивається пам'ять, увага до деталей, уява;


– читач знайомиться з різними видами мистецтва, привчається відчувати красу світу, та цінувати її;


– відбувається формування духовних рис, таких як милосердя, доброта, співчуття, бажання допомагати іншим, благородство, хоробрість, чуйність та ін.;


– формується уява, саме це розширює інтелектуальні горизонти дитини, дає можливість сприймати світ різним, а з віком, змінювати цей світ, бути винахідником;


– збагачується мовлення, дитина насичується новими словами, зворотами. Це стимулює розвиток головного мозку, що позитивно впливає на всі його процеси. Дитині стає легше висловити думку, а значить, спілкуватись з оточуючими.


Важко переоцінити моменти, коли рідна людина читає маленькій дитині цікаву книгу. У перші рази сам факт читання, присутність дорогої людини поруч, обмін емоціями, які виникають під час цього, переживання пригод героїв разом – все це зближує членів сім’ї. Дитина яка проводить час за читанням разом з батьками, бабусями та дідусями:


– відчуває себе захищеною, спокійною. Вечори, які наповнені спільним читанням, зближують вас з дитиною не менш, ніж цілий день проведений у парку розваг. Те тепло і близькість назавжди залишаться у серці дитини, і коли вона виросте, стануть цінними спогадами.


– Набуває навички розрізняти добро і зло, аналізувати вчинки героїв з точки зору моральності. Важливо навчити дитину робити висновки після прочитаного, щоб інформація, отримана з книги, мала не тільки розважальний характер. Якщо батьки поруч, дитина має можливість поставити питання та отримати відповідь, дорослі ж, у свою чергу, направляють її до соціально прийнятних висновків.


– При слуханні творів дитина вчиться приймати на себе різні соціальні ролі: вірного друга, хороброго героя, відважного лицаря, зацікавленого вченого, чесного чарівника, щедрого лісовичка тощо. Батьки допомагають зрозуміти нюанси, розібратися в новому.



Починати знайомство з книгою можна з віршиків, замовляночок, колискових. Пізніше варто звернути увагу на твори відомих українців, наприклад, Василя Сухомлинського, які вчать доброті, відвазі, чуйності, самопожертві, дружбі. Оповідання класика короткі, але наповнені важливим життєвим смислом, який не буде зайвим навіть для дорослого. Всеволод Нестайко є яскравим представником української сучасної літератури для дітей, крім його книг («Тореодори з Васюківки», «Країна сонячних зайчиків» та багато іншого) слід відзначити внесок письменника у розвиток та розповсюдження світових творів дитячої літератури серед дітей. Видавнича група КМ-БУКС за підтримки В.Нестайка випускає в друк книжки вітчизняних та зарубіжних письменників, і ці книги є досить недорогими і доступними для покупця.


Для розвитку і втіхи вашої дитини можна вибрати твори авторів Чернігівщини, які пишуть образно і захоплююче. Серед них Сергій Дзюба та його казки, наприклад «Гопки для Кракатунчика», Юрій Бедрик та його віші «Віршо-любики». Василь Струтинський залишається «найтиражнішим» автором Чернігівщини. Його дитячі книги, які вийшли за життя: «Голуба вулиця», «Чарівний скрипаль», «Як вітер застудився», «Таємниця квітчаного міста», «Ожина з твоєї долоні», «Сонце хвастати не вміє» мають загальний наклад більше 800 тисяч примірників. Відомий чернігівський поет Василь Буденний для дітей написав збірки віршів «Абетка-мозаїка», «У школі і вдома».


Сучасні психологи зробили висновок, що при активному читанні у дитини вже через декілька місяців можна спостерігати покращення пам’яті, уваги, вміння зосереджуватись. Діти, які відмовились від комп’ютерів на користь книг стають більш врівноваженими, спокійними.


Починати читання книг бажано з 10-15 хвилин, якщо це маленька дитина від 1 року до 2-х. З віком цей час можна доводити до 30 хвилин. На самостійне читання варто виділяти для початку не менше 20 хвилин, і вимагати переказу прочитаного, щоб активізувати пам’ять. Хваліть і заохочуйте це хобі. Головне – пробудити у дитини бажання корисно проводити час з книжкою.



Пам’ятайте, що читаючи книги, дитина стає повноцінно розвиненою особистістю.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Сьогодні до бібліотеки с.Глибочок завітав в гості літній загін "Веселка" на вікторину "Казкове літо з книгою"де ніші кмі...